Pages

10 Mart 2009 Salı

Anneanne Ekmeği


Dün portakal ağacında bu tarifi görünce tarif kolay geldi.Ne zamandır ekmek yapmak istiyordum.Hemen denedim.Sonuç harikaydı.Yalnız fırında 30 dk.tutmama rağmen üstü fazla kızardı.Her fırın farklı sanırım.Akşam eşime kaç puan veriyorsun diye sordum. 10 üzerinden 9 puan verdi. :)) Denemenizi tavsiye ederim.

1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı instant kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı + 1 tatlı kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı + 2 tatlı kaşığı toz şeker
4 su bardağı un

Hazırlanışı:

Fırını 200C'de ısıtılıp kapatılır.
Geniş bir kabın içinde ılık su, maya, tuz, yağ, şeker ve 2 su bardağı un karıştırılır.

Kabınızın üzerini streçleyip fırında karışım 2 katı olana kadar bekletilir.

İki katına çıkınca azar azar 2 su bardağı unu ekleyip iyice yoğurulur. Hamuru yağlanmış bir kaseye alıp çevire çevire her yanının yağlanmasını sağlanır. Üzerini örtüp tekrar fırına alıp iki katı kabartılır.
Hamuru hafifçe yoğurup ekmek şekli verilir ve dikdörtgen kek kalıbına yerleştirip kapalı fırında kabartılır. 175C'de 35-45 dakika pişirilir. Kalıptan çıkardıktan sonra bir beze sararak ılıtılır.

3 yorum:

Saliha dedi ki...

merhabalar:) yorum yazmıstım ama net gıttı yorumda gıttı:)ellerıne saglık..

bu ekmegın tarıfını ve bundan sonrakı ekmek tarıflerınle etkınlıgımıze katılırsan,cok memnun olurum

sevgılerımle....

akasyakokusu dedi ki...

Misler gibi kokusu burdan geliyormuşş..
Hımm emeğine sağlık kızarmış ama ben kabuk kısmını daha çok severim..
Soğumadan yiyeyim hemen..

Doyumluk.... dedi ki...

Merhaba,öncelikle ziyaretin için teşekkürler.Kusura bakma şimdi gördüm.Kırmızı lahananın ölçüsünü sormuşsun.Küçük bir lahana düşünürsek,1 kiloluk bir konserve kavonozuna doğrayıp,iki su bardağı su,ikibuçuk su bardağı sirke dökebilirsiniz.SEVGİLER

Labels